Har du funderingar kring systemet, kanske du hittar svaren här. Om inte, hör av dig!

Finns det någon demo att ladda ner?

Nej. Men självklart gör vi gärna en demonstration via nätet och telefon. Du kan också få låna en dator med systemet installerat på för att klämma och känna på det.

Finns det stöd för företagshotell?

Ja. Värdens företag skrivs ut på besöksbrickan, och systemet kan visa specifk företagsinfo på välkomstskärmen, till exempel vägbesrivning.

Kan flera receptionister vara inloggade samtidigt?

Ja. Du kan skapa hur många inloggningar du vill. En användare kan dock inte vara inloggad med samma inloggningsuppgifter på två datorer samtidigt.

Kan man ha flera registreringsskärmar/Skrivare?

Ja, hur många du vill. Det kostar inget extra, och skrivarhanteringen i systemet gör det möjligt att styra utskrifterna till olika skrivare, beroende på var registreringen görs. Mer info om denna konfiguration här.

Kan xVis användas med tunna klienter?

Ja. Tunna, tjocka, plattor, Windows, Mac, Linux det mesta som kan surfa på nätet fungerar.

Kan vi ha flera språk?

Ja. Engelska & Svenska ingår, men tack vare systemets ledtexter kan du själv översätta till valfritt antal språk. Detta gäller det besökarna ser. Språkhantering för intranet/admin finns också, svenska & engelska, men denna håller på att arbetas om och fungerar för tillfället kanske till 80%

Måste vi ha serviceavtal?

Nej. Serviceavtal är inte tvingande, men vi rekommenderar det, inte minst av den här anledningen. Det ger dig också rätt att ringa och skälla på oss när det inte fungerar.

Kostar uppdateringar något?
Ja och nej. Om du har serviceavtal, ingår rätten till uppdateringar av version, utan kostnad. Med xVis 5 sköts uppdateringsr för kunder med serviceavtal via administrationen.
Dock kommer själva arbetet att kosta någon, eller några timmars arbete. Detta beror på att även om själva kärnan i mjukvaran är samma för alla, så är varje installation unik både i form och vilka funktioner som används, samt hur de används. Ett generellt uppdateringsscenario finns inte, vilket gör att en uppgradering i regel tar en stund att genomföra.
Har du inget serviceavtal och vill uppgradera, begär offert på detBegär också en offert om du vill uppgradera från singellicens till koncernversion.
Vilken skrivare ska jag använda?

En smaksak. Zebra är ett erkänt märke, och vill vi påstå, håller en högre kvalitet än Dymo som vi också förespråkar. Av erfarenhet vet vi dock att Dymo fungerar alldeles utmärkt. Det är en fråga om ekonomi och/eller om du vill ha klisteretiketter (Dymo) eller inte (Zebra).

Systemet fungerar med de flesta etikettskrivare, så kanske har ni någon redan som går att använda.

Jag saknar den här funktionen. Kan ni fixa det?

Jajamen. Begär en offert på funktionsanpassningen. Mindre förändringar som tillför systmet något brukar vi bjuda på men är det en mer avancerad funktionalitet ger vi dig ett fast pris och vår policy är att ge 50% rabatt på sådantsom vi kan implementera som en allmän-nyttig funktionalitet i systemet.

Vad ingår?

I själva systemet ingår all funktionalitet. Det ni behöver och kanske en del ni inte behöver. Detta för att man ska kunna växa med systemet om behov finns, samt för att hålla en enkel prissättning.

Vad kan krångla?

Skrivare. Vi har väldigt få (förhållandevis) supportsamtal, de som vi får handlar till 90% om problem med utskrifter. I nästan samtliga av dessa fall, rör det sig om problem i det lokala nätet, dvs inte direkt relaterat till systemet. Därmed inte sagt att xVis är ofelbart, då och då dyker det givetvis upp en och annan bugg.

Kan man pruta?

Nja. Man kan dock gott försöka 🙂